Glutatyon Nedir?

Kleopatra'nın sırrını geride bırakan mucize; Glutatyon

Glutatyon, vücudumuzun ürettiği önemli antioksidanlardan biridir. Üç aminoasitten oluşur: Glutamin, Glisin ve Sistein.

Sağlıklı kalmak, ha hastalıkları önlemek ve yaşlanmanın etkilerini azaltmak, bağışıklığı kuvvetlendirmek ve kronik enflamasyonun kontrol altına alınması glutatyon düzeylerinin yüksek tutulmasıyla ilişkilidir.

Glutatyon doğal olarak vücutta üretilen bir maddedir. Ancak glutatyon seviyesi yaş, kötü beslenme, alkol, sigara, ilaçlar, toksik maddeler ve çevresel faktörler nedeniyle gittikçe azalır. Bu nedenle sağlıklı bir yaşlanma için dışarıdan alınması önerilmektedir.

Günümüzde, oksidatif stres denilen insanların birçok hastalığa yakalanmasını kolaylaştıran durum gün geçtikçe çok insanı etkisi altına alıyor. Devamlı olarak kimyasallara maruz kalmak hormonal bozukluklara, erken yaşta kanserlere ve daha birçok soruna sebep oluyor.

Bu risklerin çözümlerinden biri ise vücutta bulunan doğal glutatyon seviyesini arttırmak veya takviye etmektir. Vücut tarafından üretilemeyen C vitamini ile kombine edildiğinde, enfeksiyon hastalıkları tedavi edilebilmekte, bağışıklık sistemi desteklenmektedir.

Glutatyon Faydaları

• En güçlü antioksidandır.
  • Kronik enflamasyonu geriletir.
  • Mitokondrileri koruyarak vücuda enerji verir.
  • Bağışıklığı destekler.
  • Kanserin yayılmasını engeller.
  • Karaciğer yağlanması olanlarda hücre hasarını azaltır.
  • Toksik maddeleri vücuttan uzaklaştırır.
  • İnsülin duyarlılığını artırarak şeker hastalığını ve insülin direncini geriletir.
  • Beyin hasarını engelleyerek Alzheimer hastalığına karşı korur.
  • Parkinson da şikayetleri azaltır.
  • Ülseratif kolit hastalarında bağırsak hasarını azaltır.
  • Otizm bulgularını geriletir.